Uudenmaan keliakiayhdistyksen vertaistukihenkilöt:

TARJA KVARNSTRÖM
●  också på svenska
tarja.kvarnstrom(at)icloud.com / 040 701 7459

Olen eläkkeellä oleva hankolainen matkailualan ammattilainen, toimin oppaana täällä Hangossa. Keliakia minulla on ollut koko ikäni, ja viimeisen kahden vuoden ajan olen noudattanut myös IBS/FODMAP-ruokavaliota, jonka olen huomannut helpottavan oloani huomattavasti. Ota rohkeasti yhteyttä näiden asioiden tiimoilta!

Jag är pensionerad turistsekreterare, och jobbar fortfarande som guide här i Hangö. Jag har haft celiaki hela mitt liv, och de senaste två åren har jag även hållit IBS/FODMAP-diet, som har lättat livet betydligt. Du är välkommen att ge önskemål/synpunkter på dessa!

Tarja Kvarnström

HELSINKI

ANNELI PALDANIUS

paldanius.anneli(at)gmail.com / 050 5206242

Minulla todettiin ihokeliakia 2013. Kohdallani siitä alkoi uusi erilainen elämä. Diagnoosin jälkeen sain hyvän avun Keliakialiiton julkaisuista ja nettisivuilta. Ilmoittauduin myös liiton jäseneksi.

Anneli Paldanius

LOHJA / ESPOO

KAROLIINA SALO

● keliakian yleistietämys
● raskausajan diabetes

karoliinasalo(at)hotmail.com

Sain keliakiadiagnoosin keväällä 2006 ja vertaistukihenkilönä toimimisen aloitin syksyllä 2014. Vapaaehtoistoimintaan tulin mukaan, kun ajattelin, että voisin auttaa omien kokemusteni kautta muita keliaakikkoja pienemmissä tai isommissa arjen haasteissa. Työskentelen koulutustehtävissä Espoossa ja perheessämme on vuosina 2014 ja 2017 syntyneet lapset. Jos tarvitset vinkkejä ruoanvalmistukseen tai leivontaan, niin ota rohkeasti yhteyttä!

Karoliina Salo

PORVOO

HANNA KUNTONEN
●  yhdistystoiminta
●  hallitustyöskentely
●  också på svenska
soitot arkisin klo 16 jälkeen, viikonloppuisin milloin vain
hanna408(at)outlook.com, 040 508 2136

Olen vuonna 1960 syntynyt toimistosihteeri Porvoosta. Olen sairastanut keliakiaa koko ikäni. Olin mukana perustamassa Uudenmaan keliakiayhdistystä ja siitä ajasta 11 vuotta olin yhdistyksen puheenjohtajana. Olen edelleen yhdistyksen hallituksessa. Vapaa-aikanani mökkeilen, harrastan lavatansseja ja hoidan omaa metsääni raivaussahallakin. Leivon enimmäkseen leipäkoneellani. Siemennäkkäri on bravuurini. Jos tarvitset apua keliakiaan liittyvissä kysymyksissä, laita sähköpostia tai soita. En takaa että tiedän kaiken keliakiasta, mutta selvitän.

Hanna Kuntonen

TUUSULA

IRMA HELLGREN
●  erityisruokavaliot
●  ravitsemusasiat
irma.hellgren(at)gmail.com, 040 740 4322

Olen Uudenmaan keliakiayhdistyksen vertaistukihenkilö ja yhdistysaktiivi jo pitkältä ajalta. Keliakia tuli arkeeni 1992 eli sen kanssa on kertynyt paljon kokemuksia. Myös koulutukseni ja ammattini tukevat toimintaa, sillä koulutukseltani olen mm. ravitsemustekenikko ja olen erikoistunut erityisruokavalioihin. Itselläni on useita erityisruokavalioita (keliakia, diabetes, sydänystävällinen, fodmap) ja niiden yhdistäminen arjessa on haastavaa, mutta myös mahdollista. Olen tukea tarvitsevia jäseniä varten, joten voit ottaa rohkeasti yhteyttä tai tavata yhdistyksen tapahtumissa ja kysellä askarruttavista asioista.

Irma Hellgren